POL_BIP_icon.svg-1

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Miłosław

Strona główna > Tablica ogłoszeń > Ogłoszenia / Informacje > Zmiany dotyczące obowiązku meldunkowego

Zmiany dotyczące obowiązku meldunkowego

Od 1 stycznia 2013r. zniesiono niektóre zapisy dotyczące obowiązku meldunkowego


Ułatwienia w kwestiach meldunkowych wprowadzono ustawą z dnia 07 grudnia 2012r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012r. poz. 1407).


Zgodnie z nowymi przepisami:
? nie trzeba najpierw wymeldowywać się w jednym urzędzie,
? aby w drugim urzędzie dokonać zameldowania.
Wszystkie te czynności wykonamy w jednym urzędzie, z chwilą zameldowania się w nowym miejscu.


Od 1 stycznia br. przy dokonywaniu meldunku, nie ma obowiązku podawania informacji o:
? wykształceniu,
? obowiązku wojskowym,
? oraz przedkładania książeczki wojskowej.


Zniesione zostały sankcje karne m.in. dla obywateli polskich i obywateli UE, za niedopełnienie obowiązku meldunkowego.


Dłuższy jest też termin na zgłoszenie meldunku, z dotychczasowych 4 dni termin został wydłużony do 30 dni.


Zgodnie z oczekiwaniami obywateli można dopełnić formalności meldunkowych w urzędzie przez ustanowionego pełnomocnika.
Oznacza to, że ustanowiony pełnomocnik będzie mógł m.in. zarówno zameldować, jak i wymeldować z miejsca stałego pobytu oraz z miejsca pobytu czasowego, trwającego ponad 3 miesiące.


Ponadto od 1 stycznia 2013r, nie ma obowiązku zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy.


Właściciele, dozorcy i administratorzy nieruchomości oraz zakłady pracy nie mają obowiązku weryfikowania dokonywania meldunku przez mieszkańców lub pracowników.


Nie ma także obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów.


Zgodnie z ustawą obowiązek meldunkowy zostanie zniesiony z początkiem stycznia 2016r.