UCHWAŁA NR / /12
Rady Miejskiej w Miłosławiu
z dnia października 2012 roku
w sprawie: uchwalenia rocznego programu współpracy gminy Miłosław z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2013 roku.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) orazart. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.Dz. U. z 2010 roku Nr 234, poz. 1536 ze zmianami) Rada Miejska w Miłosławiu uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się roczny Program współpracy gminy Miłosław z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami na rok 2013.
1. Ilekroć w niniejszym programie mówi się o:
1) ustawie – należy przy to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r.,(t.j. Dz. U. z 2010 roku Nr 234, poz. 1536 ze zmianami), o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
2) organizacji – należy przez to rozumieć organizację pozarządową w myśl art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie,
3) innych podmiotach – należy przez to rozumieć podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie,
4) programie – należy przez to rozumieć Program współpracy gminy Miłosław na rok 2012 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
5) gminie – należy przez to rozumieć gminę Miłosław,
6) Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Gminy Miłosław,
7) Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy w Miłosławiu,
8) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Miłosławiu.
2. Program obejmuje współpracę gminy Miłosław z organizacjami i innymi podmiotami, działającymi na rzecz gminy i jej mieszkańców.
I. CEL GŁÓWNY I CELE SZCZEGÓŁOWE PROGRAMU
§ 2. 1. Celem głównym programu jest budowanie partnerstwa pomiędzy gminą a organizacjami i innymi podmiotami, służącego rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb mieszkańców oraz wzmacnianiu roli aktywności obywatelskiej w rozwiązywaniu problemów lokalnych.
2. Celami szczegółowymi programu są:
1) poprawa jakości życia poprzez zaspokajanie potrzeb mieszkańców gminy,
2) racjonalne wykorzystywanie publicznych środków finansowych,
3) otwarcie na innowacyjność i konkurencyjność w wykonywaniu zadań publicznych,
4) integracja organizacji i innych podmiotów działających na rzecz gminy i jej mieszkańców,
5) wzmacnianie potencjału organizacji i innych podmiotów oraz rozwój wolontariatu.
II. REALIZATORZY PROGRAMU
§ 3. Realizatorami programu są:
1. Rada w zakresie:
1) planowania i wytyczania polityki społecznej i finansowej gminy oraz priorytetów w sferze współpracy gminy z organizacjami i innymi podmiotami.
2. Burmistrz w zakresie:
1) realizacji polityki społecznej i finansowej wytyczonej przez Radę,
2) realizacji zadań wynikających z programu,
3) zapewniania przepływu informacji pomiędzy władzami samorządowymi
a przedstawicielami poszczególnych organizacji i innych podmiotów,
4) organizacji prac Komisji Konkursowej,
5) dokonywania kontroli i oceny realizacji zadań publicznych zlecanych do wykonywania organizacjom i innym podmiotom.
4. Organizacje i inne podmioty.
III. ZASADY WSPÓŁPRACY
§ 4. Współpraca gminy z organizacjami i innymi podmiotami odbywa się na zasadach:
1) pomocniczości – oznacza to, że gmina zleca organizacjom i innym podmiotom realizację zadań własnych, a organizacje i inne podmioty zapewniają ich wykonywanie w sposób ekonomiczny, profesjonalny i terminowy,
2) suwerenności stron – oznacza to, że stosunki pomiędzy gminą a organizacjami i innymi podmiotami, kształtowane będą z poszanowaniem wzajemnej autonomii i niezależności w swojej działalności statutowej,
3) partnerstwa – oznacza to dobrowolną współpracę równorzędnych sobie podmiotów
w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów,
4) efektywności – oznacza to wspólne dążenie do osiągnięcia możliwe największych efektów realizacji zadań publicznych,
5) uczciwej konkurencji – oznacza to wymóg udzielania tych samych informacji odnośnie wykonywanych działań, a także obowiązek stosowania tych samych kryteriów przy dokonywaniu oceny działań i podejmowaniu decyzji odnośnie ich finansowania,
6) jawności – oznacza to, że wszystkie możliwości współpracy gminy z organizacjami i innymi podmiotami są powszechne i dostępne oraz jasne i zrozumiałe w zakresie stosowanych procedur i kryterium podejmowanych decyzji.
IV. ZAKRES PRZEDMIOTOWY
§ 5. Przedmiotem współpracy gminy z organizacjami i innymi podmiotami jest:
1) realizacja zadań gminy określonych w ustawie,
2) podwyższanie efektywności działań kierowanych do mieszkańców gminy,
3) określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspokajania,
4) konsultowanie określonych w ustawie projektów uchwał Rady na etapie ich tworzenia.
V. FORMY WSPÓŁPRACY
§ 6. Gmina podejmuje współpracę z organizacjami i innymi podmiotami w formie:
1) zlecania organizacjom i innym podmiotom realizacji zadań publicznych, na zasadach określonych w ustawie, w formie powierzania lub wspierania wraz z udzieleniem dotacji na sfinansowanie lub dofinansowanie ich realizacji,
2) wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i realizowanych zadaniach:
a) publikowanie ważnych informacji na stronie internetowej gminy Miłosław oraz w Biuletynie Informacji Publicznej;
b) przekazywania informacji o dostępnych programach pomocowych, szkoleniach, konferencjach itp.
3) konsultowania z organizacjami i innymi podmiotami projektów aktów prawa miejscowego stanowionych przez Radę w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji oraz sfery zadań publicznych z radami pożytku publicznego zgodnie z postanowieniami Uchwały Nr XXXVIII/256/10 Rady Miejskiej w Miłosławiu z dnia 21 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
4) w miarę potrzeb właściwe organy gminy utworzą wspólne zespoły o charakterze doradczym i inicjatywnym, w skład których wejdzie po 2 przedstawicieli: Burmistrza, organizacji, innych podmiotów,
5) informowania o zadaniach publicznych, które będą realizowane w danym roku wraz z podaniem wysokości środków przeznaczanych z budżetu gminy na realizację tych zadań, a także o ogłaszanych konkursach ofert oraz o sposobach ich rozstrzygnięć i o sposobie realizacji,
6) promowania osiągnięć i działalności organizacji oraz innych podmiotów, prowadzonych na rzecz gminy i jej mieszkańców,
7) inicjowania lub współorganizowania szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji i innych podmiotów w sferze zadań publicznych,
8) inicjowania lub współorganizowania szkoleń podnoszących jakość współpracy gminy z organizacjami i innymi podmiotami w sferze zadań publicznych,
9) angażowania organizacji i innych podmiotów do wymiany doświadczeń i prezentacji osiągnięć,
10) udostępniania organizacjom i innych podmiotom lokali z zasobów gminnych oraz pomieszczeń Urzędu, w celu odbywania spotkań i realizacji projektów służących mieszkańcom gminy, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
11) udzielania w miarę możliwości, wsparcia technicznego, organizacyjnego i merytorycznego, w szczególności poradnictwa i doradztwa,
12) zawierania umów o wykonanie inicjatywy lokalnej,
13) zawieranie umów partnerstwa,
14) obejmowania przez Burmistrza patronatem przedsięwzięć realizowanych przez organizacje i inne podmioty,
15) udzielania rekomendacji organizacjom i innym podmiotom współpracującym z gminą,
16) udzielania pomocy w nawiązywaniu kontaktów zagranicznych,
17) przekazywania organizacjom i innym podmiotom, w miarę możliwości i w uzasadnionych przypadkach materiałów informacyjnych,
18) udzielania pomocy w zakresie pozyskiwania środków finansowych z innych źródeł, w tym: promowanie ciekawych programów, opiniowanie wniosków o dotacje ze źródeł trzecich, prowadzenie szkoleń dotyczących zdobywania funduszy.
VI. PRIORYTETOWE ZADANIA PUBLICZNE
§ 7. 1. Ustala się następujące zadania jako priorytetowe, które mogą być zlecane do realizacji organizacjom i innym podmiotom:
1) w sferze działalności charytatywnej:
a) udostępnianie pomieszczeń lokalnych w budynkach świetlic wiejskich i budynku urzędu Gminy w celu prowadzenia działalności statutowej organizacji, stowarzyszeń i grup środowiskowych,
b) prowadzenie bezpłatnego poradnictwa prawnego na rzecz organizacji pozarządowych.
2) w sferze działalności na rzecz osób niepełnosprawnych:
a) pomoc i profilaktyka osobom chorym i niepełnosprawnym,
b) wspieranie działań związanych z zapobieganiem izolacji społecznej osób niepełnosprawnych,
c) organizowanie imprez integracyjnych, kulturalnych, sportowych, turystycznych i rekreacyjnych dla osób niepełnosprawnych,
d) promowanie aktywności osób niepełnosprawnych w różnych dziedzinach życia społecznego i zawodowego,
e) kształcenie i rozwijanie świadomości społecznej w zakresie dostrzegania i rozumienia problemów osób niepełnosprawnych.
3) w sferze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:
a) edukacja kulturalna i wychowanie poprzez sztukę,
b) tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą, sztuką, literaturą,
c) rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych,
d) ochrona dóbr kultury, tradycji oraz przyrody,
e) podtrzymywanie polskiej tradycji narodowej i regionalnej, pielęgnowanie polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,
f) organizacja konkursów, seminariów, wystaw, imprez plenerowych nawiązujących do tradycji narodowej i regionalnej,
g) promocja kulturalna gminy Miłosław.
4) w sferze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej:
a) prowadzenie działalności w zakresie kultury fizycznej, rekreacji ruchowej oraz prowadzenia zdrowego trybu życia w każdym wieku,
b) promowanie sportu dzieci i młodzieży oraz utrzymanie obiektów sportowych,
b) organizowanie masowych imprez sportowo- rekreacyjnych,
c) prowadzenie działalności wychowawczej i popularyzatorskiej,
d) promocja gminy Miłosław.
5) w sferze ochrony i promocji zdrowia:
a) współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami realizującymi zadania z zakresu ochrony i promocji zdrowia,
b) edukacja prozdrowotna,
c) promocja i profilaktyka życia bez nałogów,
d) propagowanie aktywnych form życia bez nałogów,
e) przeprowadzanie badań profilaktycznych dla ludności.
6) w sferze przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym:
a) realizacja programów pomocy dla osób bezdomnych,
b) zapobieganie i przeciwdziałanie uzależnieniom ( szkolenia i pogawędki dla grup środowiskowych),
c) zwiększanie wiedzy młodzieży i dorosłych w zakresie profilaktyki uzależnień,
d) promowanie postaw społecznych ważnych dla profilaktyki uzależnień,
e) tworzenie bazy materialnej, organizacyjnej i merytorycznej dla realizacji profilaktyki i rehabilitacji uzależnień.
7) w sferze nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania:
a) organizowanie konkursów językowych,
b) systemy stypendialne.
8) podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej:
a) organizowanie uroczystości kulturalnych i patriotycznych (obchody rocznic historycznych, utrzymanie grobów i pomników,
b) prowadzenie strony internetowej gminy.
9) w sferze turystyki i krajoznawstwa:
a) organizowanie wypoczynku letniego i zimowego dla dzieci i młodzieży,
b) działania na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
10) w sferze działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych:
a) budowa, rozbudowa lub remont dróg, kanalizacji, sieci wodociągowej, budynków oraz obiektów architektury stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego.
b) działalności charytatywnej;
c) podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
d) działalności na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego;
e) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
f) promocji i organizacji wolontariatu;
g) nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
h) wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu;
i) turystyki i krajoznawstwa;
j) ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
k) porządku i bezpieczeństwa publicznego.
VII. OKRES REALIZACJI PROGRAMU
§ 8. 1. Niniejszy program realizowany będzie w okresie od 1 stycznia 2013 roku do 31 grudnia 2013 roku, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Termin realizacji poszczególnych zadań określony będzie w warunkach konkursu ofert.
VIII. SPOSÓB REALIZACJI PROGRAMU
§ 9. 1. Realizacja zadania publicznego odbywa się w trybie otwartych konkursów ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania.
2.Przeprowadzenie otwartych konkursów ofert odbywa się według następujących zasad:
1) zlecanie realizacji zadań gminy organizacjom i innym podmiotom, obejmuje w pierwszej kolejności zadania priorytetowe,
2) otwarty konkurs ofert ogłasza Burmistrz,
3) termin do składania ofert nie może być krótszy niż 21 dni od dnia ukazania się ostatniego ogłoszenia,
4) otwarty konkurs ofert ogłasza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej gminy Miłosław oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Miłosławiu przy ulicy Wrzesińskiej 19,
5) konkurs ofert prowadzi Komisja Konkursowa,
6) decyzję o wyborze ofert i o udzieleniu dotacji podejmuje Burmistrz po zasięgnięciu opinii Komisji Konkursowej,
7) wybór ofert jest podstawą do niezwłocznego zawarcia pomiędzy upoważnionymi przedstawicielami stron podejmujących współpracę pisemnych umów określających sposób i termin przekazania dotacji oraz jej rozliczenia,
8) wyniki konkursu są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej gminy Miłosław oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Miłosławiu przy ulicy Wrzesińskiej 19,
§ 10 ust. 1. Organizacja lub inny podmiot może z własnej inicjatywy złożyć ofertę realizacji zadania, zgodnie z art. 12 ustawy.
2. W przypadku złożenia oferty przez organizację lub inny podmiot z własnej inicjatywy, Burmistrz w terminie 14 dni przekazuje wniosek komisji konkursowej celem zaopiniowania, a następnie w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej opinii:
1) rozpatruje celowość realizacji zadania publicznego przez organizację lub inny podmiot, biorąc pod uwagę:
a) stopień, w jakim wniosek odpowiada priorytetowym zadaniom publicznym, określonym w programie,
b) zapewnienie wysokiej jakości wykonania danego zadania,
c) środki dostępne na realizację zadań publicznych,
d) korzyści wynikające z realizacji zadania publicznego.
2) informuje o podjętym rozstrzygnięciu, a w przypadku stwierdzenia celowości realizacji zadania publicznego informuje składającego wniosek o trybie zlecenia zadania publicznego, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy oraz o terminie ogłoszenia otwartego konkursu ofert.
§ 11 ust. 1. Na wniosek organizacji lub innego podmiotu, Burmistrz może zlecić wykonanie realizacji zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert, jeśli spełnione są łącznie następujące warunki:
1) wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10.000,00 zł,
2) zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni,
3) łączna kwota środków finansowych przekazana w ten sposób tej samej organizacji lub innemu podmiotowi w danym roku kalendarzowym, nie może przekroczyć kwoty 20.000,00 zł,
4) łączna kwota przekazana w tym trybie nie może przekroczyć 20 % dotacji planowanych w roku budżetowym na realizację zadań publicznych przez organizacje lub inne podmioty.
2. W terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia wpłynięcia oferty, Burmistrz zamieszcza ofertę na okres 7 dni w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej gminy Miłosław oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Miłosławiu przy ulicy Wrzesińskiej 19.
3. Każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić uwagi dotyczące oferty.
4. Po upływie 7 dni, rozpatrzeniu uwag i zasięgnięciu opinii Komisji Konkursowej, Burmistrz niezwłocznie zawiera umowę o realizację zadania publicznego.
§ 12 ust. 1. Środki przyznane organizacjom i innym podmiotom w ramach współpracy nie mogą być wykorzystane na:
1) zadania i zakupy inwestycyjne,
2) zakup gruntów,
3) działalność gospodarczą,
4) na pokrycie deficytu działalności organizacji, wsteczne finansowanie projektów,
5) pokrycie kosztów prowadzenia biura organizacji pozarządowej starającej się o przyznanie dotacji, w tym także wydatków na wynagrodzenia pracowników, poza zakresem realizacji zadania publicznego,
6) działalność polityczną i religijną.
IX. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU
§ 13. W 2013 roku na realizację zadań publicznych objętym niniejszym programem przeznacza się kwotę w wysokości co najmniej 10.000,00 zł (słownie: dziesięćtysięcyzłotych 00/100). Powyższe środki zabezpieczone zostaną w budżecie gminy na 2013 rok.
X. SPOSÓB OCENY REALIZACJI PROGRAMU
§ 14. 1. Realizacja programu jest poddana ewaluacji rozumianej jako planowe działalnie mające na celu ocenę realizacji wykonania programu.
2.Celem ewaluacji za rok 2013 będzie ocena wpływu programu na wzmocnienie organizacji i partnerstwa.
3. Ustala się następujące wskaźniki niezbędne do oceny realizacji programu:
1) liczba ogłoszonych otwartych konkursów ofert,
2) liczba ofert złożonych w otwartych konkursach ofert,
3) liczba zawartych umów na realizację zadania publicznego,
4) liczba umów, które nie zostały zrealizowane,
5) beneficjenci zrealizowanych zadań,
6) wysokość kwot udzielonych dotacji w poszczególnych obszarach,
7) liczba projektów aktów prawa miejscowego stanowionych przez Radę, konsultowanych przez organizacje i inne podmioty.
XI. SPOSÓB TWORZENIA PROGRAMU ORAZ PRZEBIEG KONSULTACJI
§ 15. 1. Roczny program współpracy gminy Miłosław z organizacjami i innymi podmiotami został opracowany po konsultacjach przeprowadzonych w sposób określony w Uchwale Nr XXXVIII/256/10 Rady Miejskiej w Miłosławiu z dnia 21 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
2. Konsultacje miały kształt wyrażenia pisemnej opinii w kwestii projektu programu współpracy oraz formę ankiety.
3. Celem uzyskania ewentualnych uwag i propozycji, projekt programu wraz z informacją o podejmowanych konsultacjach współpracy gminy Miłosław z organizacjami i innymi podmiotami został zamieszczony na stronie internetowej gminy Miłosław oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Miłosławiu. W terminie wyznaczonym na przeprowadzenie konsultacji w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy gminy Miłosław z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2013 roku ……………….
II. TRYB POWOŁYWANIA I ZASADY DZIAŁANIA KOMISJI KONKURSOWEJ DO OPINIOWANIA OFERT W OTWARTYCH KONKURACH OFERT
§ 16. 1. W celu przeprowadzenia otwartych konkursów ofert Burmistrz:
1) powołuje komisje konkursowe do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert, zwane dalej komisjami konkursowymi,
2. W skład komisji konkursowych wchodzą:
1) trzech pracowników Urzędu Gminy w Miłosławiu,
2) dwóch przedstawicieli Organizacji, i innych podmiotów, z zastrzeżeniem pkt. 3,
3) w skład komisji konkursowej nie mogą wchodzić członkowie lub osoby reprezentujące organizacje i inne podmioty biorące udział w danym konkursie ofert.
3. Nabór przedstawicieli Organizacji następuje poprzez ogłoszenie o konkursach w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy w Miłosławiu.
4. Komisja konkursowa może działać bez udziału osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione a art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie jeżeli:
1) żadna organizacja nie wskaże osób do składu komisji konkursowej, lub
2) wskazane osoby nie wezmą udziału w pracach komisji konkursowej, lub
3) wszystkie wskazane przez organizacje i inne podmioty osoby podlegają wyłączeniu na podstawie art. 15 ust.2d lub art.15 ust. 2f ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
5. Członkowie komisji konkursowej przed rozpoczęciem prac komisji składają oświadczenie, że nie są członkami Organizacji, która złożyła ofertę konkursową.
5. Członkowie komisji konkursowej pracują nieodpłatnie.
6. Burmistrz może ponadto wyznaczyć do pracy komisji konkursowej bez prawa głosu osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w zakresie zadań publicznych, których dotyczy konkurs.
7. Obsługę biurowo-administracyjną komisji zapewnia Burmistrz.
8. Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursu.
9. Komisja wypracowuje stanowisko i przedstawia je Burmistrzowi w formie protokołu,
w którym ocenianym ofertom przypisuje ilość punktów i proponowaną do przyznania kwotę dotacji. Stanowisko komisji ma charakter opiniodawczy.
10. Decyzję o wyborze najkorzystniejszych ofert i określenia wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz.
11. Informacje o złożonych ofertach oraz ofertach niespełniających wymogów formalnych, jak również odmowie lub udzieleniu dotacji na realizację zadań, będą podawane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej gminy Miłosław oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Miłosławiu.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 17. 1. Zmiany niniejszego programu wymagają formy przyjętej dla jego uchwalenia.
2. Burmistrz w terminie do dnia 30 kwietnia 2014 roku przedłoży Radzie sprawozdanie z realizacji programu.
3. Sprawozdanie opublikowane będzie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej gminy Miłosław.
§ 18.Uchwała podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Miłosławiu.
§ 19. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Miłosław.
§ 20. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku.
uzasadnienie
do UCHWAŁY NR
Rady Miejskiej w Miłosławiu
z dnia 2012 roku
w sprawie: przyjęcia programu współpracy gminy Miłosław z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami w 2013 roku.
Silne i niezależne organizacje pozarządowe są ważnym partnerem dla samorządu. Podejmują cenne działania w zakresie różnych inicjatyw społecznych. Współpraca organizacji pozarządowych z samorządem terytorialnym stwarza szansę na lepsze zorganizowanie wspólnego celu: poprawy jakości życia mieszkańców gminy Miłosław.
Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nakłada na samorząd obowiązek uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, realizującymi zadania gminy w sferze publicznej. Katalog zadań publicznych określa ustawa, natomiast gmina wskazuje własne priorytety w tym zakresie.
Przedstawiony program określa zasady wsparcia dla wszystkich podmiotów i organizacji prowadzących działalność pożytku publicznego na rzecz gminy Miłosław i jej mieszkańców. Podstawową formą współpracy będzie prowadzenie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych. Środki finansowe na ich wykonanie winny być zabezpieczone w budżecie gminy na 2013 rok.
Projekt uchwały ogłoszono w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej gminy Miłosław oraz wywieszono na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Miłosławiu, celem konsultacji z organizacjami działającymi na terenie gminy Miłosław.
Żadna z organizacji nie wniosła uwag.
W związku z powyższym podjęcie uchwały w załączonym brzmieniu jest zasadne.
Ogłoszenie o konsultacji projektu uchwały rocznego programu współpracy Gminy Miłosław
z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2013 roku.
Do udziału w konsultacjach zaproszone są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działające na terenie gminy Miłosław
I. Przedmiot konsultacji : projekt uchwały w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Miłosław z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2013 roku.
II. Termin konsultacji : od 30 października do 05 listopada 2012 roku.
III. Forma konsultacji: złożenie opinii lub przedłożenie ankiety drogą pocztową na adres: 62-320 Miłosław ul. Wrzesińska 19, elektroniczną na adres: dgrajek@miloslaw.info.pl lub bezpośrednio w Urzędzie Gminy w Miłosławiu na parterze budynku A w biurze informacji.
IV. Komórka odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji: Referat Organizacyjny Kadr i Edukacji w Urzędzie Gminy w Miłosławiu.
W załączeniu:
• projekt uchwały w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Miłosław z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2013 roku.
• ankieta
A N K I E T A
I . Przedmiotem konsultacji jest projekt uchwały Rady Miejskiej w Miłosławiu w sprawie:
uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Miłosław z organizacjami pozarządowym
oraz innymi podmiotami w 2013 roku.
II. Organizacją wyrażającą opinię jest ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
(pełna nazwa podmiotu i nr rejestru jeśli podmiot podlega wpisowi do rejestru) reprezentowany przez: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….
(imiona i nazwiska oraz pełnione funkcje osób upoważnionych do reprezentowania podmiotu zgodnie z wpisem do właściwego rejestru lub imię i nazwisko pełnomocnika)
* upoważniony przez ……………………………………………………………………………………………………………………………………
( nazwiska osób upoważnionych do reprezentowania podmiotu zgodnie z wpisem do właściwego rejestru)
na podstawie pełnomocnictwa z dnia ……………………………………………………….
w załączeniu.
III. Opinia w sprawie przedmiotu konsultacji ……………………………………………….
……………………………………………………………………………………………….
Podpisy
* wypełnia się tylko w przypadku ustanowienia pełnomocnika.