UZYSKANIE UMOWY NAJMU
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Miłosław, ul. Wrzesińska 19; Referat Infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwai Leśnictwa, pokój 11 w budynku B Urzędu, tel. 61 438 37 32
Godziny otwarcia:
– poniedziałki 8.00-16.00
– od wtorku do piątku 7.00-15.00
WYMAGANE DOKUMENTY
– wniosek o najem lokalu użytkowego – druk dostępny w Referacie Infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa lub na stronie internetowej Urzędu
Załączniki:
– mapka z zaznaczonym terenem, na którym znajduje się obiekt najmu.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Informacja Urzędu Gminy (parter budynku A)
TERMIN REALIZACJI
Podpisanie umowy najmu następuje po upływie terminu wywieszenia wykazu. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów załatwienia wniosku.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Pozytywne rozpatrzenie wniosku powoduje zawarcie umowy najmu między właścicielem nieruchomości a najemcą. Jeśli o najem tego samego lokalu ubiega się wiele osób, najemcę wyłania się w drodze przetargu.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Sprawy o charakterze cywilnoprawnym, do których należy zawieranie umów najmu, nie podlegają trybowi odwoławczemu. Spory powstałe na tle realizacji umowy rozstrzygnąć może wyłącznie właściwy sąd powszechny.
DODATKOWE INFORMACJE
W przypadku lokali stanowiących własność komunalną gminy Burmistrz Gminy Miłosław podaje do publicznej wiadomości wykazy lokali przeznaczonych do najmu. Wykazy lokali wywieszane są na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Miłosław, ul. Wrzesińska 19. Ponadto informacja o wywieszeniu wykazu podana zostaje do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej i na stronie internetowej urzędu.
W przypadku rezygnacji z najmu należy złożyć wniosek o rozwiązanie umowy najmu.
PODSTAWA PRAWNA
– ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1899 z późn. zm.)