UZYSKANIE DECYZJI O LOKALIZACJĘ/PRZEBUDOWĘ ZJAZDU
Z DROGI GMINNEJ
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Miłosław, ul. Wrzesińska 19; Referat Infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwai Leśnictwa, pokój nr 11 w budynku B Urzędu, tel. 61 438 37 32
Godziny otwarcia:
– poniedziałki 8.00 – 16.00
– od wtorku do piątku 7.00 – 15.00
WYMAGANE DOKUMENTY
– wniosek – druk dostępny w Referacie Infrastruktury, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
(pokój nr 11 w budynku B) lub na stronie internetowej Urzędu
Załączniki:
– kopia tytułu prawnego do nieruchomości
– projekt zagospodarowania działki i określenie sposobu włączenia przedmiotowej inwestycji do drogi
– kopia decyzji o warunkach zabudowy jeżeli była wydana
– plan sytuacyjny zagospodarowania terenu działki w skali 1:500 lub 1:1000 z naniesiona lokalizacją zjazdu.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Informacja Urzędu Gminy (parter budynku A)
TERMIN REALIZACJI
Zgodnie z przepisami KPA do 30 dni, lecz zwykle usługa realizowana jest w terminie do 7 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja o lokalizacji/przebudowie zjazdu.
OPŁATY
Składający wniosek zobowiązany jest uiścić opłatę skarbową za decyzję o lokalizacji /przebudowie zjazdu w kwocie 82,00 zł – zgodnie z częścią III ust. 44 pkt 2 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.)
Dowód wpłaty należy dołączyć do wniosku. Z opłaty skarbowej zwolnione są decyzje o lokalizacji /przebudowie zjazdu związane z budownictwem mieszkaniowym.
Wpłat należy dokonać przelewem na konto Urzędu Gminy Miłosław, numer konta:
17 9681 0002 2200 0129 0011 0470
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, które wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Gminy Miłosław w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE
Uzyskana decyzja zezwalająca na lokalizację/przebudowę zjazdu z drogi gminnej nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych. Stanowi ona dokument niezbędny do uzyskania pozwolenia na budowę. Roboty można rozpocząć po uzyskaniu ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę wydaną przez Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej Starostwa Powiatowego we Wrześni.
PODSTAWA PRAWNA
– ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.),
– ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.),
– ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 470 z późn. zm.),
– rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 124 z późn. zm.).