POL_BIP_icon.svg-1

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Miłosław

Organizacja

Organami Gminy Miłosław są: Rada Miejska w Miłosławiu (organ stanowiący i kontrolny) oraz Burmistrz Gminy Miłosław (organ wykonawczy). Rada i Burmistrz są wybierani w wyborach powszechnych na 5-letnią kadencję.

W skład Rady Miejskiej w Miłosławiu wchodzi 15 radnych. Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego i dwóch Wiceprzewodniczących. Organami opiniodawczymi Rady są jej komisje. Przy Radzie Miejskiej w Miłosławiu działa 5 stałych komisji: Komisja Rewizyjna, Komisja Skarg, Wniosków i Petycji, Komisja Finansowo-Budżetowa, Komisja Oświaty i Spraw Socjalnych oraz Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Przewodniczących komisji i ich zastępców wybierają członkowie poszczególnych komisji. Wyjątek stanowią Komisja Rewizyjna oraz Komisja Skarg, Wniosków i Petycji, których przewodniczących wybiera Rada, natomiast zastępców ich przewodniczących wybierają Komisje na wniosek przewodniczącego Komisji. Rada może również powoływać ze swego grona doraźne komisje do określonych zadań.

Gmina Miłosław posiada 16 jednostek pomocniczych w postaci sołectw, utworzonych na obszarach wiejskich. Organem uchwałodawczym w każdym sołectwie jest zebranie wiejskie, a wykonawczym – sołtys. Działalność sołtysów wspierają rady sołeckie. Sołtysi i członkowie rad sołeckich są wybierani przez mieszkańców poszczególnych sołectw na 5-letnią kadencję.

Zadania Gminy Miłosław wykonują gminne jednostki organizacyjne. Dla realizacji swych zadań Gmina może również zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi.