POL_BIP_icon.svg-1

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Miłosław

Strona główna > Organy Gminy > Działalność organów Gminy > Protokoły sesji Rady Miejskiej > Kadencja 2006 - 2010 > XIV- Sesja Rady Miejskiej w Miłoslawiu w dniu 22 kwietnia 2008 r.

XIV- Sesja Rady Miejskiej w Miłoslawiu w dniu 22 kwietnia 2008 r.

Protokół Nr XIV/08


sesji Rady Miejskiej w Miłosławiu


odbytej dnia 22 kwietnia 2008 o godz. 16.00


w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Miłosławiu


Ad 1

    Na wstępie Przewodniczący Rady Miejskiej – pan Jarosław Sobczak – otworzył XIV sesję Rady Miejskiej w Miłosławiu, witając zebranych będących na liście obecności załączonej pod nr 1 do protokołu, a także przedstawicieli służb mundurowych, wszystkich sołtysów, dyrektorów szkół i przedszkoli, kierowników jednostek organizacyjnych, przedstawiciela prasy i wszystkich obecnych na sesji, jak również pracowników Urzędu Gminy.


    Następnie stwierdził, że w sesji bierze udział 12 radnych, co stanowi quorum zapewniające prawomocność obrad.


Ad 2

    Pan J. Sobczak przedstawił zebranym porządek obrad na bieżącą sesję. Wyjaśnił, iż zaproponował wprowadzenie do porządku obrad punktu dotyczącego rozpatrzenia uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wykorzystanie herbu i nazwy Gminy Miłosław. Dodał, iż wniosek Ochotniczej Straży Pożarnej w Orzechowie wpłynął po wspólnym posiedzeniu komisji.


    Pan Tadeusz Jenek zaproponował, aby zdjąć z porządku obrad uchwałę dotyczącą zmiany uchwały nr IX/47/03 Rady Miejskiej w Miłosławiu z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Miłosław. Uzasadnił, iż uchwała po wspólnym posiedzeniu komisji zastała skierowana do poprawki, jednak jego zdaniem poprawki nie poszły w kierunku o którym była mowa podczas wspólnego posiedzenia komisji. Zauważył, iż dochody zostały obniżone, zwłaszcza przy gospodarstwach jednoosobowych.


    Pan J. Sobczak zwrócił się o wyjaśnienie sprawy. Dodał, iż uchwała miała być podjęta w tym celu, aby wzrastające zarobki mieszkańców i bardziej sprawiedliwe kryterium naliczania było uwzględnione.


    Pani Ewelina Hut wyjaśniła, iż w projekcie uchwały została przyjęta połowa stawki.


    Pan T. Jenek zaproponował, aby ponownie przedyskutować projekt uchwały podczas wspólnego posiedzenia komisji, ponieważ ujęte w projekcie progi mogą być nieadekwatne do sytuacji.


    W dalszej kolejności radni w jednomyślnym głosowaniu (12 głosów „za”) opowiedzieli się za wprowadzeniem do porządku obrad punktu dotyczącego rozpatrzenia uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wykorzystanie herbu i nazwy Gminy Miłosław.


    W tym momencie na sesje dotarł pan Andrzej Wnuk, stąd w dalszej części obrad uczestniczyło 13 radnych.


    Następnie również jednogłośnie (13 głosami „za”) radni zdecydowali o wycofaniu z programu sesji punktu dotyczącego zmiany uchwały nr IX/47/03 Rady Miejskiej w Miłosławiu z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Miłosław. Porządek obrad z naniesionymi poprawkami stanowi załącznik nr 2 do protokołu.


Ad 3


    Radni jednogłośnie (12 głosami “za”) przyjęli protokół poprzedniej sesji Rady Miejskiej w Miłosławiu Nr XIII/08 z dnia 11 marca 2008 roku, nie wnosząc uwag do jego treści.


Ad 4

    Pan J. Sobczak przedstawił zebranym informację z działalności Rady w okresie międzysesyjnym, która stanowi załącznik nr 3 do protokołu.


Ad 5


    Pan Zbigniew Skikiewicz – Burmistrz Gminy – przedstawił zebranym sprawozdanie z działalności Burmistrza Gminy w okresie międzysesyjnym, które stanowi załącznik nr 4 do protokołu.


    Następnie przedstawił zebranym informację z wykonania uchwał Rady Miejskiej, załączoną pod nr 5 do protokołu.


Ad 6


W tym punkcie nie było dyskusji.


Ad 7


    W tym punkcie obrad pan Roman Świtek – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Miłosławiu – przedstawił zebranym sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Miłosławiu w 2007 r. Sprawozdanie załączone jest pod nr 6 do protokołu.


Ad 8


    Pan Maciej Babiarz Przewodniczący Komisji Finansowo – Budżetowej Rady Miejskiej w Miłosławiu – zapoznał radnych ze sprawozdaniem z działalności Komisji w 2007 roku, które załączone jest pod nr 7 do protokołu.


Ad 9


    Pani Krystyna Przysiuda – Przewodnicząca Komisji Oświaty i Spraw Socjalnych – zapoznała radnych z działalnością Komisji w 2007 roku. Przedstawione sprawozdanie stanowi załącznik nr 8 do protokołu.


Ad 10


    Pani Krystyna Dobroczyńska Przewodnicząca Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej – przedstawiła sprawozdanie z działalności Komisji w 2007 roku, które jest załączone pod nr 9 do protokołu.


Ad 11


    Pani Teresa Zmuda – Kierownik OPS w Miłosławiu – przedstawiła sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Miłosławiu w 2007 roku. W/w sprawozdanie załączone jest pod nr 10 do protokołu.


Ad 12


    W punkcie tym pani Irena Janiak – Przewodnicząca GKPiRPA – przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych z realizacji wykonywanego przez Komisję Programu i wydatków poniesionych w 2007 roku, które jest załączone pod nr 11 do protokołu.


Ad 13


    W punkcie tym pani Krystyna Dopierała – Przewodnicząca Komitetu do spraw współpracy z gminą Bergen – przedstawiła zebranym sprawozdanie z działalności Komitetu ds. Współpracy z Gminą Bergen w 2007 roku, które stanowi załącznik nr 12 do protokołu.


Ad 14


     a) W punkcie tym jako pierwszy zabrał głos pan Henryk Przykłota – Skarbnik Gminy, który przedstawił i omówił zebranym informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Miłosław w 2007 roku, która stanowi załącznik nr 13 do protokołu. W trakcie tego punktu obrady opuścił radny Jerzy Trzmiel stąd w dalszej części obrad uczestniczyło 12 radnych.


    b) Pan Zbigniew Skikiewicz – Burmistrz Gminy Miłosław – przedstawił zebranym informację Burmistrza nt. wykonania planu gospodarczego w 2007 r. w formie prezentacji multimedialnej, której treść stanowi załącznik nr 14 do protokołu.


       c) Następnie pan Roman Świtek – przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Miłosławiu – przedstawił zebranym Uchwałę nr 1/08 z dnia 18 marca 2008 roku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Miłosławiu w sprawie wyrażenia opinii o wykonywaniu budżetu Gminy Miłosław za 2007 rok i wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy Miłosław za 2007 rok.

    d) Pan Burmistrz Gminy przedstawił zebranym uchwałę Nr 33/SO-7/08/Ko wyrażającą opinię o przedłożonym przez Burmistrza Gminy Miłosław sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2007 rok; w której Skład Orzekający RIO w Poznaniu wyznaczony Zarządzeniem Nr 25/2004 Prezesa RIO w Poznaniu z dnia 9 listopada 2004 r. ze zm. w składzie: Przewodniczący Leszek Maciejewski, Członkowie: Zofia Ligocka, Józef Goździkiewicz wyraził pozytywną opinię o przedłożonym przez Burmistrza Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2007 r.


    Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił zebranym uchwałę Nr 18/SO-7/Ab/2008/Ko Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 9 kwietnia 2008 r w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Miłosławiu w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy Miłosław z tytułu wykonania budżetu za 2007 rok, której Skład Orzekający RIO w Poznaniu wyznaczony Zarządzeniem Nr 25/2004 Prezesa RIO w Poznaniu z dnia 9 listopada 2004 r. ze zm. w składzie: Przewodniczący Leszek Maciejewski, Członkowie: Zofia Ligocka, Józef Goździkiewicz, wyraził opinię, że Wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Miłosławiu o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy Miłosław za 2007 rok został uzasadniony z zastrzeżeniem.


    e) Z uwagi na to, że radni nie zabrali głosu Przewodniczący Rady polecił przystąpić do głosowania nad przyjęciem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy Miłosław za 2007 rok.


    Rada jednogłośnie, 12 głosami “za” udzieliła Burmistrzowi Gminy absolutorium za 2007 rok. Uchwała Nr XIV/98/08 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy w Miłosławiu stanowi załącznik nr 15 do protokołu.


    Następnie pan J. Sobczak złożył panu Burmistrzowi gratulacje za udzielone absolutorium.


    Pan Z. Skikiewicz podziękował Radzie za tak wysoką ocenę. Złożył także podziękowania wszystkim współpracownikom, którzy również zasługują na absolutorium, a w szczególności najbliższym współpracownikom: panu Burmistrzowi, panu Skarbnikowi, wszystkim pracownikom , a także kierownikom jednostek organizacyjnym, dyrektorom szkół, pani Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej, panu Kierownikowi Zakładu Gospodarki Komunalnej, pani Kierownik Warsztatu Terapii Zajęciowej, którzy również realizowali budżet kierując swoimi jednostkami.


Ad 15


      W tym punkcie sale obrad opuścił pan A. Wnuk stąd w dalszej części sesji brało udział 11 radnych.


   a) Pani Urszula Remisz – Kierownik Warsztatu Terapii Zajęciowej w Czeszewie – przedstawiła radnym projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr VIII/58/07 Rady Miejskiej w Miłosławiu z dnia 24 sierpnia 2007 roku w sprawie określenia wielkości niektórych elementów stanowiących podstawę sporządzenia tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Warsztatu Terapii Zajęciowej w Czeszewie.

    Radni jednogłośnie (11 głosami „za”) podjęli uchwałę Nr XIV/99/08 zmieniającą uchwałę Nr VIII/58/07 Rady Miejskiej w Miłosławiu z dnia 24 sierpnia 2007 roku w sprawie określenia wielkości niektórych elementów stanowiących podstawę sporządzenia tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Warsztatu Terapii Zajęciowej w Czeszewie. Podjęta uchwała jest załączona pod nr 16 do protokołu.

     b) Pan Błażej Pera – Zastępca Burmistrza – wyjaśnił, iż w związku z możliwością pozyskania środków unijnych w Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w zakresie działania odnowa i rozwój wsi zaistniała konieczność opracowania Planów Odnowy Miejscowości, jako niezbędnego dokumentu, który będzie stanowił załącznik do wniosku składanego o dofinansowanie zadań realizowanych w danej miejscowości. Dodał, że Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi określiło szczegółowo jakie elementy Plan Odnowy Miejscowości powinien zawierać, a także mówi, iż Plan musi być zatwierdzony przez Radę Miejską w formie uchwały. Następnie przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Chlebowo.


     Pani D. Höwelhaus zapytała, czym się kierowano, iż akurat dla wsi Pałczyn, Biechowo i Chlebowo zostały opracowane Plany Odnowy Miejscowości. Dodała, że Plan odnowy Biechowa został opracowany w listopadzie, natomiast pozostałe plany opracowano w marcu. Zapytała także, czy w przyszłym roku będzie można kierować do PROW wnioski, aby inne miejscowości miały możliwość skorzystania z nich.


    Pan B. Pera wyjaśnił, iż inicjatywa stoi po stronie mieszkańców, którzy tworząc Plan Odnowy Miejscowości poprzez swoją grupę inicjatywną na spotkaniach wiejskich, takowy plan opracowują. Oznajmił, że taka inicjatywa w tych miejscowościach się zrodziła, a także inicjatywa była spowodowana istnieniem dokumentów mogących służyć za podstawę do składania wniosków. Wyjaśnił, iż Plan Odnowy Miejscowości jest jedynie załącznikiem do wniosku, natomiast dokumentem wiodącym we wnioskowaniu jest pełnoprawna dokumentacja techniczna, która wnioskodawca musi posiadać. Następnie poinformował, iż z informacji zawartych w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa określa szczegółowo, iż wnioskodawcą może być: jednostka samorządu terytorialnego, jednostka kultury podległa gminie, związki wyznaniowe oraz organizacje pozarządowe o statucie organizacji pożytku publicznego. Oznajmił, iż zgodnie z Rozporządzeniem do realizacji w jednym „rozdaniu” mogą być dopuszczone trzy wnioski z danej gminy, każdy złożony przez inną z wymienionych instytucji. Poinformował, iż oficjalnego terminu naboru wniosków jeszcze nie ma, jednak z wysyłanych sygnałów wynika, iż nabór zostanie ogłoszony najprawdopodobniej w maju br. Zwrócił uwagę, iż najprawdopodobniej będzie jeszcze jeden nabór, co wynika z proponowanego rozdziału środków przeznaczonych na Odnowę Miejscowości.


    Radni jednogłośnie (11 głosami „za”) podjęli uchwałę Nr XIV/100/08 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Chlebowo. Uchwała jest załączona pod nr 17 do protokołu.


    c) W dalszej kolejności pan B.Pera zapoznał radnych z projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Biechowo.


    Radni jednogłośnie (11 głosami „za”) podjęli uchwałę Nr XIV/101/08 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Biechowo, która stanowi załącznik pod nr 18 do protokołu.


    d) Następnie Zastępca Burmistrza przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Pałczyn.


    Radni jednogłośnie (11 głosami „za”) podjęli uchwałę Nr XIV/102/08 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Pałczyn. Uchwała jest załączona pod nr 19 do protokołu.


    e) W tym punkcie głos zabrał pan Z. Skikiewicz, który przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Z NAMI WARTO”. Dodał, iż projekt ten wiąże się z ewentualną alokacją środków unijnych, która może być dokonywana przez oś 4 Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, czyli przez „Lidera +”. Dodał, iż na terenie gmin Miłosław, Kołaczkowo i Pyzdry powstała już tzw. Lokalna Grupa Działania, która przyjęła formułę prawną fundacji, nazwę „Tutaj warto” i realizowała dwa pierwsze schematy programu Lider +. Dodał, że przepisy związane z trzecim schematem Lider + zmieniły się na tyle, że fundacja nie ma możliwości przystosowania się do takich potrzeb, jakie wynikają ze stosownych rozporządzeń związanych z punktacją LGD. Wyjaśnił, że w LGD powinny pojawiać się jednostki samorządu terytorialnego, czyli gminy, a nawet powiaty. Dodał, iż dzięki ustawie z dnia 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków europejskiego funduszu rolnego na rzecz rozwoju obszarów wiejskich gmina może stać się członkiem stowarzyszenia. Zaznaczył, iż 1 kwietnia doszło do spotkania komitetu założycielskiego stowarzyszenia o nazwie „Z NAMI WARTO”. W dalszej kolejności zaprezentował prezentacje multimedialną, której treść stanowi załącznik nr 20 do protokołu.


    Pan Kazimierz Drzażdżyński zapytał czy gmina musi zabezpieczyć własne środki do akceptacji środków.


    Pan Z. Skikiewicz oznajmił, iż we wszystkich prezentowanych zadaniach będzie potrzebny wkład własny. Wyjaśnił, że gmina będzie musiała zabezpieczyć środki jedynie w przypadku, gdy sama będzie wnioskowała do Lokalnej Grupy Działania z projektem. Poinformował, iż w tych czterech programach trzeba mieć minimum 10 % własnego wkładu.


    Radni jednogłośnie (11 głosami „za”) podjęli uchwałę Nr XIV/103/08 w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Z NAMI WARTO”. Podjęta uchwała stanowi załącznik nr 21 do protokołu.


    f) Pan J. Sobczak przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wykorzystanie herbu i nazwy Gminy Miłosław.


    Radni jednogłośnie (11 głosami „za”) podjęli uchwałę nr XIV/104/08 w sprawie wyrażenia zgody na wykorzystanie herbu i nazwy Gminy Miłosław. Podjęta uchwała załączona jest pod nr 22 do protokołu.


Ad 16

    Pani D. Höwelhaus zapytała kiedy będą wyrównywane drogi gminne. Zwróciła uwagę, że są w stanie krytycznym. Następnie zwróciła się do radnych powiatowych, iż droga powiatowa Lipie – Krzywa Góra jest w strasznym stanie. Następnie zgłosiła, że od dłuższego czasu pojemniki na odpady w Lipiu są pełne. Zgłosiła także, że lampy przy drodze powiatowej od kilku dni nie świecą.


    Pan K. Drzażdzyński przypomniał, iż w ubiegłym roku po świętach majowych zwracał uwagę, że gmina bardzo „biednie” wyglądała pod względem oflagowania. Zaapelował, aby nie wstydzić się barw narodowych i wywiesić flagi w święta majowe. Następnie powiedział, że część naszej gminy objęta jest terenami Żerkowsko – Czeszewskiego Parku Krajobrazowego. Dodał, iż mieszkańcy gminy są odcięci od najpiękniejszych terenów, dlatego zaproponował aby zwrócić się do nadleśnictwa lub do Urzędu Wojewódzkiego o przeznaczenie środki na przeprawę promową. Zauważył, że niedługo zrobi się ciepło, będą się odbywać wycieczki rowerowe. Następnie powiedział, iż na gminnych terenach w Orzechowie znajduje się duży budynek, pobudowany pod zmiękczalnie elektrociepłowni. Oznajmił, iż można by zastanowić się na zaadaptowaniem tego budynku na halę sportową.


    Pan M. Babiarz przypomniał, iż na poprzednich sesjach sygnalizował problematykę utwardzenia drogi przy ul. Mostowej, gdzie jest problem z dotarciem do posesji. Przypomniał, że wnioskował również o remont odcinka ul. Pałczyńskiej, a także przygotowanie oświetlenia na Kozubcu przy posesji nr 8, gdzie mieszka osoba o znacznym stopniu niepełnosprawności i brak światła jest dla niej uciążliwy. Zapytał czy wnioski mają jakieś odzwierciedlenie w planach na bieżący rok.


    Pan R. Świtek podziękował panu Burmistrzowi oraz Radzie za zabezpieczenie środków w budżecie na modernizację hydroforni w Pałczynie. Wyraził nadzieje, iż mieszkańcy będą zadowoleni, ponieważ sam również odczuwał kiedy niskie ciśnienie było zbiorniku. Zapytał również kiedy na terenie Pałczyna pojawi się równiarka, ponieważ drogi są już nieprzejezdne.


    Pan Z. Skikiewicz oznajmił, iż równiarka przemieszcza się kolejno miejscowościami, dlatego część dróg na terenie gminy już została wyrównana. Oznajmił, iż jest to kwestia kilku dni aby wyrówniarka pojawiała się tak w Pałczynie, jak i w Lipiu. Odnośnie pojemników z odpadami pan Burmistrz powiedział, że zwróci się do firmy o wywiezienie odpadów. Poprosił pan Perę o interwencję w sprawie lamp przy drodze powiatowej. Następnie zwrócił się do pana Drzażdzyńskiego, iż zwróci się z pismem do pana nadleśniczego czy możliwość zabezpieczenia środków na przewozy istnieje. Nawiązując do budynku w Orzechowie oznajmił, że musiałby obejrzeć obiekt aby stwierdzić czy nadaj się na hale sportową. Na pytanie radnego Babiarza dotyczące utwardzenia drogi przy ul. Mostowej powiedział, że na tą drogę nigdy nie było pieniędzy w budżecie. Dodał, iż wykonując tam badania geologiczne okazało się, iż należy wymienić grunt na 4 metrach aby droga prawidłowo funkcjonowała. Poinformował, iż na taki koszt z bieżącego utrzymania dróg gminy nie stać. Następnie oznajmił, iż gmina postara się z bieżących środków naprawić odcinek drogi na ul. Pałczyńskiej.


Ad 17


    W punkcie tym pan Przewodniczący przekazał zebranym informuję o możliwości przekazania do Zakładu Gospodarki Komunalnej zużytych opon.


    Pan Andrzej Kolecki – mieszkaniec Miłosławia zapytał pana Burmistrza czy są przygotowywane uroczystości z okazji 160 rocznicy Wiosny Ludów. Następnie zapytał czy zostanie odnowiony pomnik zmarłych Kosynierów stojący przy kościele. Stwierdził, że firma EkoPark promuje swą gospodarkę i upiększa park, ale mieszkańcy Miłosławia i innych miejscowości zwiedzający park twierdzą, iż park jest kompletnie zdewastowany. Zapytał także, czy można posprzątać obalone drzewa na stawie. Oznajmił, iż 1 maja obędą się zawody wędkarskie, dlatego zależy im na posprzątaniu tego drzewa.


    Pani Justyna Gorzelana oznajmiła, iż nie satysfakcjonuje ją odpowiedź pana Burmistrza dotycząca Planów Odnowy Miejscowości. Zapytała ponownie jakie były kryteria, którymi kierowali się radni wybierając taki inwestycje a nie inne.


    Pan A. Kolecki zwrócił uwagę, iż samochody gminne i ciągniki wyjeżdżają frontem do parku, przez co droga jest zdewastowana. Zaznaczył, że na końcu jest brama, którą można wyjeżdżać.


    Pan Z. Skikikiewicz poinformował, iż uroczystości związane z obchodami 160 – tej rocznicy Wiosny Ludów będą, jednak dość skromnym zakresie ponieważ główne środki przeznaczone na tego typu imprezy będą przeznaczone na organizację uroczystości wręczenia nagrody Fundacji Kościelskch. Dodał, iż uroczystość przygotowuje pani Dyrektor MCK, a w uroczystościach zaakcentowane będą wszystkie sprawy rocznicowe. Odnośnie odnowienia pomnika Wawrzyńca oznajmił, że jeśli uda się pozyskać dofinansowanie z Urzędu Wojewódzkiego to kosmetyka związana z odnowieniem pomnika zostanie wykonana. Następnie poinformował, że nie będzie się wypowiadała na temat jakości prac firmy zajmującej się renowacja parku. Dodał, że w jego odczuciu firma posiada wszelkie kompetencje i uprawnienia, a także wiedzę dotyczącą odnowy parku. Zaznaczył, że jeśli istnieje konieczność można prosić przedstawicieli firmy o wyjaśnienie na jakich zasadach i dlaczego dokonują takich nasadzeń.


    W dalszej kolejności pan Piotr Zaworki – Kierownik Referatu Inwestycyjnego -oznajmił,iż co do korzystania z parku istnieje Regulamin Parku określający kto i na jakich zasadach może z parku korzystać. Oznajmił, że wjeżdża do parku ostatnią bramą, jednak wyjechać tam jest bardzo trudno.


    Pan Z. Skikiewicz odpowiadając na pytanie pani sołtys oznajmił,że nie ma nic do dodania do wypowiedzi pana Pery. Powtórzył, że inicjatywa oddolna jest rzeczą najważniejszą. Dodał, iż jest także inicjatywa Książna, a Plan jest już przygotowywany. Wyraził nadzieje, iż będzie gotowy do przedłożenia radnym na kolejnej sesji.


Ad 18

    W związku z wyczerpaniem tematyki obrad pan J. Sobczak zakończył XIV sesję Rady Miejskiej, dziękując obecnym za udział.


 


Protokołowała


Przewodniczący posiedzenia


Ewelina Andrzejczak


inż. Jarosław Sobczak



Wykaz załączników do protokołu:


 




  1. Lista obecności,



  2. Porządek obrad,



  3. Informacja Przewodniczącego Rady z działalności Rady w okresie międzysesyjnym,



  4. Sprawozdanie z działalności Burmistrza Gminy w okresie międzysesyjnym,



  5. Informacja z realizacji uchwał Rady Miejskiej,



  6. Sprawozdanie z działalności Rewizyjnej Rady Miejskiej w Miłosławiu w 2007 r.,



  7. Sprawozdanie z działalności Finansowo – Budżetowej Rady Miejskiej w Miłosławiu w w 2007 r.,



  8. Sprawozdanie z działalności Oświaty i Spraw Socjalnych Rady Miejskiej w Miłosławiu w 2007 r.,



  9. Sprawozdanie z działalności Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Miłosławiu w 2007 r.



  10. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Miłosławiu w 2007 r.



  11. Sprawozdanie Przewodniczącej Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych z realizacji wykonanego przez Komisję Programu i wydatków poniesionych w 2007 r.



  12. Sprawozdanie z działalności Komitetu ds. Współpracy z Gminą Bergen w 2007 r.



  13. Informacja o przebiegu wykonania budżetu gminy na 2007 rok



  14. Informacja Burmistrza nt. wykonania planu gospodarczego w 2007 r.,



  15. Uchwała Nr XIV/98/08 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy w Miłosławiu,



  16. Uchwała Nr XIV/99/08 zmieniająca uchwałę Nr VIII/58/07 Rady Miejskiej w Miłosławiu z dnia 24 sierpnia 2007 roku w sprawie określenia wielkości niektórych elementów stanowiących podstawę sporządzenia tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników Warsztatu Terapii Zajęciowej w Czeszewie,



  17. Uchwała Nr XIV/100/08 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Chlebowo,



  18. Uchwała Nr XIV/101/08 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Biechowo,



  19. Uchwała Nr XIV/102/08 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Pałczyn,



  20. Uchwała Nr XIV/103/08 w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Z NAMI WARTO”,



  21. Uchwała Nr XIV/104/08 w sprawie wyrażenia zgody na wykorzystanie herbu i nazwy Gminy Miłosław.